Suzuki DF 300

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler
per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Nu dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!

Slimmad, effektiv och långlivad design
Den smala 55° V-block designen med framskjutet motorblock och tvåstegs reduktionsväxel gör DF300 till en kompakt och slimmad motor. Vi har utvecklat ett nytt växelhus till DF300 som är extremt slimmat och är hydrodynamiskt effektiv med ett lågt vattenmotstånd. Detta leder till ökad prestanda.

DF300 innehåller en hel del detaljer som hjälper till att hålla motordelar skyddade från de yttre elementen. Suzukis Anti-Corrosion Finish är speciellt framtaget för att skydda de yttre aluminium-delarnas konstanta kontakt med saltvatten. Dubbla spolportar gör spolningen av motorn så smidig som möjligt. Annat som hjälper DF300 att stå emot naturen är att kolvarna är klädda med Alumite som gör att de står emot värme och Resin på klovkjolarna som förbättrar motståndet och samtidigt reducerar friktionen.

Suzuki Selective Rotation
Förutom drive-by-wire reglage (suzuki Precision Control) och Lean Burn Control System, så förfogar nya och förbättrade 300AP även över väljbar rotationsriktning, Suzuki Selective Rotation.

Långa avstämda insugningsrör
Ett sätt att öka en motors prestanda är att se till att motorns lufttillförsel är så jämn och effektiv som möjligt. Därför har DF300 långa avstämda insugningsrör, specialdesignade för så
effektiv lufttillförsel som möjligt.

Stort luftintag med vattenseparator
Det stora luftintaget bidrar till att maximera motorns luftintag. Ökat luftflöde ger bättre, framför allt på låg- och mellanregistret, vridmoment. Detta i sin tur ger motorn ett brett effektregister. Motorns luftintag har även en vattenseparator för att skydda motorn från vattenskador.
Fakta:

Rigglängd mm X 635* / XX 762
Startsystem Elektriskt
Vikt i kg 274
Motortyp DOHC, 24 vent
Bränslesystem Multi Point Elektronisk Bränsleinsprutning /Lean Burn
Antal cylindrar V6, 55º
Slagvolym cm³ 4028
Borrning x slag mm 98 x 89
Maxeffekt kW 220,7
Rek. fullgasvarvtal rpm 5700-6300
Manövrering Elektroniskt reglage
Oljevolym 8 liter
Tändsystem Heltransistorerat
Generator 12V, 54A
Upphängning Gummiupphängning
Trimlägen Power trim och tilt
Utväxling 2,08:1
Växellägen F-N-R Drive-by-wire
Avgasutsläpp Genom propeller
Rek. Propeller 17"-27,5"

Fakta

Hk
300 Hk.
Kw
220.7 Kw.
Start
El
Vikt
274 Kg.
Motortyp
4-takt