Suzuki DF 200

NYA DF200AP LEVERERAR EN IMPONERANDE PRESTANDA PÅ BARA FYRA CYILNDRAR, MOTSVARANDE VAD DU SKULLE FÖRVÄNTA DIG FRÅN EN V6-MOTOR. DETTA INNEBÄR ATT DEN ÄR OTROLIGT LÄTT, HAR FENOMENAL PRESTANDA OCH EN MÄNGD HÖGSPECIFIKATIONSFUNKTIONER!

Marknadsledande kraft-till-viktförhållande
DF200AP är en lätt och rak fyrcylindrig motor med en vikt på endast 228 kg, utan att för den skull offra kraft eller prestanda. Är du ute efter en ny båt, motor, eller överväger motorbyte från tyngre V6-fyrtaktsutombordare (eller även äldre tvåtaktare), ger nya DF200AP dig en attraktiv valmöjlighet beträffande storlek, vikt och bränsleekonomi.

Världsnyhet – nyckellös tändning för extra säkerhet
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Ytterligare funktioner på DF200AP
DF200AP är den första 147 kW (200 HK)-utombordaren på marknaden som finns tillgänglig med Suzukis Precision Control drive-by-wire-kontrollsystem (elektroniska reglage) och Suzuki Selective Rotation. Med Suzuki Selective Rotation kan en auktoriserad återförsäljare konfigurera motorn till antingen vanlig (medurs) eller motrotation (moturs), tack vare specialutformad växlingenhet i växelhuset och motorns elektroniska växelkontroller.

Imponerande siffror
• 2 867 cm3 “Big Block”-förskjutning
• 228 kg
• Genom att öka kompressionen av bränsle/luftblandningen från 9,7:1 till ett förhållande på 10,2:1, har kraftuteffekten automatiskt ökats.
• Genom att utnyttja Lean Burn Control-teknik, levererar DF200AP anmärkningsvärd förbättring i bränsleekonomi jämfört med sin föregångare.

Fakta:

Rigglängd mm L 508 X 635
Startsystem Elektriskt
Vikt i kg 228
Motortyp DOHC, 24 vent
Bränslesystem Multi Point Elektronisk Bränsleinsprutning
Antal cylindrar 4
Slagvolym cm³ 2867
Borrning x slag mm 97x97
Maxeffekt kW 147
Rek. fullgasvarvtal rpm 5500-6100
Manövrering Reglagebox
Oljevolym 8 liter
Tändsystem Heltransistorerat
Generator 12V, 44A
Upphängning Gummiupphängning
Trimlägen Power trim och tilt
Utväxling 2,50:1
Växellägen F-N-R Drive-by-wire
Avgasutsläpp Genom propeller
Rek. Propeller 17"-27,5"

Fakta

Hk
200 Hk.
Kw
147 Kw.
Start
El
Vikt
228 Kg.
Motortyp
4-takt